ZGŁOSZENIE ZGONU Wymagane dokumenty: Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca). Do wglądu : dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon. Dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Stanu Cywilnego w Juchnowcu Kościelnym (budynek Urzędu Gminy Juchnowiec Kościelny pok. nr 8) Opłaty: Zwolnione z opłat. Tryb odwoławczy: Od decyzji, omawiającej dokonania czynności, wydanej przez kierownika USC przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego, za pośrednictwem kierownika USc w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Uwagi: Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu. Do zgłoszenia zgonu sa obowiązani w kolejności: a. małzonek lub dzieci zmarłego, b. najbliżsi krewni lub powinowaci, c. osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon, d. osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały, e. administrator domu, w którym nastapił zgon. Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu jest obowiązany szpital lub zakład. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 29 września 1986r. - prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004r. Nr 161, poz. 1688).
|