http://www.juchnowiec.gmina.pl

:: Inicjatywa Obywatel
Wiadomość dodana przez: tomaszl (2015-11-23 08:42:22)

31 lipca 2015 r. została uruchomiona inicjatywa „Obywatel”. Od dziś na stronie www.obywatel.gov.pl publikujemy napisany prostą polszczyzną pierwszy pakiet kart o najpopularniejszych usługach administracji rządowej. Od dziś dostępny jest także rządowy system informacji telefonicznej z numerem centralnym 222 500 115. Udostępniamy również dwie publikacje dotyczące komunikacji pisemnej i rozpatrywania sygnałów obywatelskich. Obie zawierają rekomendacje sposobów porozumiewania się z naszym najważniejszym klientem - obywatelem.


Na stronie www.obywatel.gov.pl Link otworzy stronę w nowym oknie zostało udostępnionych 101 kart  opisujących  najbardziej popularne usługi publiczne, jakie administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych kart znajdują się również karty przybliżające obywatelom funkcjonowanie19 wybranych rządowych portali tematycznych. Wreszcie informacje jak załatwić sprawę w urzędzie są dostępne w jednym miejscu. Bez podziału na resorty i właściwości, a według spraw życiowych. Opisy procedur są jak najprostsze. Każdy powinien je zrozumieć. Opisy były weryfikowane przez zwykłych obywateli – sprawdzaliśmy, czy po przeczytaniu rozumieją, jak załatwić daną sprawę.

W Kancelarii Prezesa Rady Ministrów rozpoczęła działalność Informacja dla Obywatela tj. numer telefonu (222 500 115), pod którym  pracownicy KPRM informują obywateli o tym, gdzie  załatwiać sprawy urzędowe. Można tam jednocześnie zgłaszać postulaty, uwagi i opinie, co należy zmienić np. w danej procedurze, by ją uprościć.

Na stronie Departamentu Służby Cywilnej KPRM zostały opublikowane, przygotowane w KPRM, dwie publikacje: „Komunikacja pisemna” i „Rozpatrywanie sygnałów obywatelskich”, stanowiące rekomendacje dla urzędników dotyczące komunikowania się administracji z obywatelami.

Szczegółowe informacje:

www.obywatel.gov.pl

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np.: jak wyrobić dowódLink otworzy stronę w nowym oknie, paszportLink otworzy stronę w nowym oknie, prawo jazdyLink otworzy stronę w nowym oknie czy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)Link otworzy stronę w nowym oknie. Ile to kosztuje, jakie dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony nie odzwierciedla podziałów resortowych, lecz systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych.

Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język opisu ‒ np. zamiast „Świadczeniodawca powinien poinformować pacjenta o ewentualnej zmianie terminu udzielenia świadczenia” napiszemy „Lekarz musi cię poinformować o tym, że przesuwa termin wizyty”.

Zespoły redakcyjne, które opracowały opisy pierwszego pakietu usług, udostępnione na stronie www.obywatel.gov.pl, kontynuują prace nad kolejnymi kartami usług. Nowo opracowywane karty będą udostępniane opinii publicznej sukcesywnie.


adres tej wiadomości: http://www.juchnowiec.gmina.pl/news.php?id=72408