|
|||
:: Kolejne informacje z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Wiadomość dodana przez: kboni (2013-01-17 14:44:11)
Rada Gminy Juchnowiec Kościelny zadecydowała, iż nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Juchnowiec Kościelny zacznie funkcjonować od 1 lipca 2013 roku.
Od tego momentu gmina, a nie przedsiębiorstwa, zacznie pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości. W zamian zostanie zapewnione świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Nowy system będzie obejmował zarówno posesje zamieszkałe, jak i niezamieszkałe, czyli np.: tereny usługowe, przemysłowe, rekreacyjne itp. Dnia 14 grudnia 2012 r. na Sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny, Radni podjęli: 1. uchwałę Nr XXI/252/2012 w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny (podstawa prawna: art. 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach); 2. uchwałę Nr XXI/253/2012 w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów ( podstawa prawna: art. 6 r ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Uchwała precyzuje jakie rodzaje odpadów będą odbierane od właścicieli nieruchomości oraz sposoby ich odbioru w zamian za uiszczoną opłatę. 3. uchwałę Nr XXI/254/2012 w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przez właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny (podstawa prawna: art. 6 l ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Na podstawie tej uchwały ustalono obowiązek wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi raz na kwartał bez wezwania w terminie do 10 każdego pierwszego miesiąca kwartału z góry. Opłata może być wnoszona na konto Urzędu Gminy, poczty lub przelewu elektronicznego. Dnia 28 grudnia 2012 r. na Sesji Rady Gminy Juchnowiec Kościelny, Radni podjęli: 1. uchwałę Nr XXII/263/2012 w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności (podstawa prawna: art. 6 k ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach); Zgodnie z w/w uchwałą ustalona została metoda naliczania opłaty a gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego. Stawka opłaty wynosi: • 34 zł miesięcznie jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny (odpady zmieszane); • 20 zł/miesięcznie jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny (odpady posegregowane). W odniesieniu do nieruchomości niezamieszkałych (np. przedsiębiorcy, biura, szkoły), na terenie których powstają odpady komunalne, opłata za gospodarowanie odpadami będzie stanowiła iloczyn liczby pojemników z odpadami, powstałymi na danej nieruchomości i stawką opłaty za pojemnik ustalonej uchwałą Rady Gminy. Stawka za pojemnik jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób nieselektywny (odpady zmieszane): a) 60 l. – 240 l. – 25 zł.; b) 660 l. – 1100 l. – 80 zł.; c) KP 5 m3 – 420 zł.; d) KP 7 m3 – 600 zł. Stawka za pojemnik jeżeli odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny (odpady posegregowane): a) 60 l. – 240 l. – 15 zł.; b) 660 l. – 1100 l. – 48 zł.; c) KP 5 m3 – 252 zł.; d) KP 7 m3 – 360 zł. W celu indywidualnego ustalenia wysokości opłat każdy z właścicieli nieruchomości będzie zobowiązany do złożenia deklaracji, o której mowa w kolejnej uchwale. 2. uchwałę Nr XXII/264/2012 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na terenie Gminy Juchnowiec Kościelny (podstawa prawna: art. 6 n ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach); Uchwała zawiera wzór deklaracji, termin do złożenia pierwszej deklaracji – do 31 marca 2013 roku oraz miejsce jej złożenia – Urząd Gminy Juchnowiec Kościelny. Pełne teksty podjętych uchwał znajdują się na stronie internetowej Urzędu Gminy Juchnowiec Kościelny w zakładce „Nowy system gospodarowania odpadami”. Jednocześnie informujemy, że: • do 1 lipca 2013 roku system zagospodarowania odpadów komunalnych będzie funkcjonował na obecnych zasadach. • Po 1 lipca 2013 roku właściciel nieruchomości zobowiązany będzie m.in. do wyposażenia nieruchomości w pojemniki służące zbieraniu odpadów komunalnych. Zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku; • Właściciele nieruchomości objęci nowym systemem gospodarowania odpadami, powinni wypowiedzieć dotychczasowe umowy zawarte z przedsiębiorcami na odbiór odpadów komunalnych.
adres tej wiadomości: http://www.juchnowiec.gmina.pl/news.php?id=6758 |